Bea Brundel (Medewerker Royalty’s)
René Stokvis (Algemeen Directeur)
Edwin Manes (Manager financiële zaken)
Mischa Sommer (General Manager)
Nanette de Ruiter (Financieel medewerker)
Lillian Drost (Medewerker Royalty's)
Marianka van Arendonk (Communicatie adviseur)

Bea Brundel

“Er loopt in Nederland ontzettend veel muzikaal talent rond. En dan heb ik het niet alleen over artiesten die zelf optreden. Achter de schermen werken ook componisten en tekstschrijvers. Zij componeren in opdracht van diverse Nederlandse publieke omroepen de meest uiteenlopende muziek voor zenders en programma’s. Als medewerker Royalty’s onderhoud ik de contacten met de opdrachtgevers en deze ‘onzichtbare’ makers van muziek, maar ook met auteursrechtenorganisaties als Buma/Stemra en Sena. De afgelopen jaren heb ik met een groot aantal mensen een plezierige werkrelatie opgebouwd. Kortom, ontzettend leuk en afwisselend werk.”

Favoriete muziek: “Mijn lijst met favorieten bestaat uit vele muzieksoorten. Of het nu gaat om pop, blues, hardrock, R&B, trance of klassiek. Het nummer dat regelmatig voorbijkomt, is ‘Shine On You Crazy Diamond’ van Pink Floyd. Prachtig! Muziek kan mij ontroeren, vrolijk stemmen, opzwepen, verdrietig maken, of kippenvel geven.  Het kan mij tot rust brengen, maar ook in beweging zetten. Kortom, ik kan geen dag zonder muziek.”

René Stokvis

“Heel mijn carrière ben ik al met muziek bezig. Bij het samenstellen van muziekprogramma’s voor televisie, als artist & repertoire manager bij Polygram of bij het ontwikkelen van tv-formats. Muziek in alle genres en vormen: van pop tot klassiek, van opera tot middle of the road, van solist tot groot orkest en van wereldberoemd tot talentvolle start-up. Ook bij Crossmex zijn we de hele dag met muziek bezig. Voor gebruik bij tv-programma’s, het positioneren van zenders of het bedenken van creatieve muziekconcepten. Muziek is een ongelofelijk krachtig instrument om mensen te bereiken. Het is een voorrecht om daar iedere dag mee bezig te zijn.”

Favoriete muziek: “Eigenlijk heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald genre. Ik houd van klassieke muziek, van opera en van popmuziek. Met house heb ik minder en met operette helemaal niets. Eén ding staat vast. Muziek inspireert mij, emotioneert mij en ondersteunt mij tijdens mijn werk. Muziek is mijn werk en in mijn leven.”

Edwin Manes

“Ik heb in verschillende branches gewerkt, onder andere in de accountancy en IT en ook al eerder bij Crossmex. De mediabranche raakt bij mij toch de juiste snaar. Het blijft een creatieve en dynamische wereld. Het is mooi om als financieel verantwoordelijke onderdeel te zijn van een team dat staat voor haar belanghebbenden. Dit geeft mij positieve energie en een goed gevoel.”

Favoriete muziek: “De emotie die ik voel in mijn werk kan ik ook krijgen bij het luisteren naar muziek. Ik heb een brede muzieksmaak. Voor iedere stemming wel wat wils, die door de tijd ook wisselt. Momenteel is er één nummer favoriet en dat is “Follow The Sun” van Xavier Rudd. Een vrolijk nummer dat ook een gevoel geeft van relativeren en genieten van het leven.”

Mischa Sommer

“De muziekwereld is een mooi werkveld waar een hoop gebeurt en waar je samenwerkt met veel interessante mensen. De ene keer zit je om tafel met een componist, de andere keer met een medewerker van een auteursrechtenorganisatie of een televisiemaker. Het is echt een feest om in deze creatieve wereld verantwoordelijk te zijn voor de zakelijke en juridische belangenbehartiging in onze publishing tak. Een unieke combinatie met het bedenken en realiseren van creatieve muziekconcepten voor de zakelijke markt.”

Favoriete muziek: “Mijn favoriete muziek wisselt van tijd tot tijd. Het nummer dat ik momenteel grijs draai in mijn Spotify-collectie is ‘Talk That Talk’ van Rihanna. Niet vanwege een bijzondere herinnering of de verheffende tekst, maar het klinkt gewoon heel tof. Met dit nummer goed hard in de auto wordt een saaie autorit toch heel aangenaam.”

Nanette de Ruiter

“Ik ben dol op muziek en dansen; hoe leuk is het dan om bij een muziekuitgeverij te werken? De goede sfeer en de leuke, gedreven collega’s maken dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga. Het is een interessante en veelzijdige baan waar ik veel voldoening uit haal.”

Favoriete muziek: “Ik houd van R&B en Nederlandstalig, met name Wolter Kroes en Marco Borsato. De liedjes van de hitlijsten, zoals ‘Sax’ van Fleur East, weet ik ook zeker te waarderen. Mijn favoriete nummer van Wolter Kroes is ‘Laat Me Los’, een heerlijke ballad. Van Marco is vooral ‘Margarita’ favoriet, maar ook ‘Een Wereld Zonder Jou’ met Trijntje Oosterhuis vind ik geweldig. Muziek moet voor mij een goed dansritme hebben, of een super tekst waar je door geraakt wordt.”

Lillian Drost

“Ik heb in diverse internationale branches financieel-administratieve ervaring opgedaan. Van exclusieve kappersproducten tot de muntenbranche. Nu begeef ik mij echt op een werkterrein waar muziek in zit. Ik ben van huis uit met muziek en dans opgegroeid. Ik krijg erg veel energie van muziek. Die energie zet ik graag om in mijn werk. Als medewerker royalty’s houd je je vooral bezig met het Publishing vlak. Het is mijn taak om in een prettige samenwerking met de verschillende belanghebbenden de financiële afhandeling in goede banen te leiden. Dat geldt niet alleen voor de muziek die omroepen en zenders gebruiken maar ook voor de muziek die wij zelf voor onze muziekproducties gebruiken.”

Favoriete muziek: “Ik houd van allerlei soorten muziek, van André Hazes tot Marc Antony. Momenteel vind ik het nummer ‘Hymn For The Weekend’ van Coldplay erg gaaf. Er zit zo veel power en verschillende tonen in dit nummer. En het nummer van Meghan Trainor ‘Like I’m Gonna Lose You’ ft. John Legend, dat is ook echt een supermooi nummer.”

Marianka van Arendonk

“Ik luister graag. Niet alleen naar muziek maar ook naar klanten en opdrachtgevers. Als communicatieprofessional heb je de rol om de organisatiedoelen te vertalen naar de juiste communicatie. Dat doe je vooral door goed te luisteren vind ik. Door het stellen van vragen help je je gesprekspartner ook om focus aan te brengen. Bij Crossmex draait alles om communicatie met muziek. Een prachtige combinatie! En een heel originele manier van communiceren met klanten. Muziek is emotie. Door muziek in te zetten voor je bedrijf, zorg je bij de doelgroep voor emotie en binding.”

Favoriete muziek: “Muziek is echt emotie. De eerste pianotonen van Coldplay’s Clocks, de meeslepende thema’s van de Rach 3. Daar kan ik nou echt van genieten! En dan nog het liefst live natuurlijk. Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar nieuwe muziek. Samen met mijn zoon van 7 luister ik graag naar de SLAM top 50. Ik kan zelf – helaas- geen noot lezen maar heel hard meezingen kan natuurlijk wel…”