Terug naar overzicht

Bereik NPO FunX onder jongeren groeit

Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 15-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vierde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek. Vanaf januari 2019 is er nieuwe vormgevingsmuziek voor FunX. Deze muziek gecomponeerd door Diederick Huizinga van VHU en de muziek is ondergebracht bij uitgeverij Crossmex B.V.

In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14 procent van de stadsjongeren, dat is in 2018 gegroeid naar 22 procent; een groei van 57 procent in een periode van vier jaar.

FunX is en blijft de best beluisterde zender door stadsjongeren met een migratie-achtergrond (een groei van 24 procent in 2015 naar 29 procent in 2018). De gerealiseerde groei van de zender komt echter voor een belangrijk deel voor rekening van autochtone stadsjongeren (een groei van 9 procent in 2015 naar 19 procent in 2018). Door de groei onder autochtone stadsjongeren en het marktleiderschap onder jongeren met een migratie-achtergrond is het bereik van FunX diverser dan ooit.

Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: “Opvallend aan het onderzoek is dat de groei de laatste jaren in alle leeftijdscategorieën heeft plaatsgevonden, ook onder 15-24-jarigen. Deze groep luistert dus nog steeds radio en zelfs meer naar FunX dan ooit.”

Crossmex